PROJEKT I (Klasa II a)
Temat: Kluby sportowe w naszym województwie.
Główny opiekun projektu: Iwona Bielawska
Działania podejmowane w ramach realizacji projektu:
- Uczniowie wybierają kluby z woj. Świętokrzyskiego, które zamierzają umieścić w projekcie. ( Vive Targi Kielce, Korona Kielce, Fart Kielce )
- Dzielą się na zespoły, które opracowują historię w/w klubów. (ogólne informacje, opisy, adresy, skład drużyn)
- Zwiedzanie klubów, wyjazdy na mecze.
- Opis poznanych klubów, ciekawostki, autografy, gadżety.
- Prezentacja opisów, informacji, zdjęć.
- Podsumowanie – przedstawienie wypracowanych prezentacji ( w różnych formach) na forum szkoły.
PROJEKT II (Klasa II b)
Temat: Świętokrzyskie- kulinarny raj
Główny opiekun projektu: Kamila Długosz-Szałapska
Czas realizacji projektu: 5 miesięcy
Projekt realizowany przez zespół klasowy podzielony na IV grupy 5-osobowe
Cele projektu:
- krzewienie tradycji regionalnej;
- poszerzenie wiedzy na temat dawnego żywienia oraz wytwarzania i przechowywania żywności;
- opracowanie i wydanie książki kucharskiej w formie papierowej i elektronicznej;
- przygotowanie potraw oraz zorganizowanie dwóch degustacji;
- przygotowanie scenariusza zajęć kulinarnych oraz przeprowadzenie ich w oddziale przedszkolnym;
- przeprowadzenie konkursu plastycznego;
- nagranie filmu i napisanie sprawozdania z przebiegu realizacji projektu;
- pozyskanie funduszy na zakup produktów spożywczych oraz na wydanie książki w formie papierowej;
- integrowanie zespołu klasowego;
- rozwijanie umiejętności pracy zadaniowej, planowania, współpracy oraz komunikacji.
PROJEKT III (Klasa II c)
Temat: Jakie są problemy współczesnych nastolatków?
Główny opiekun projektu: Aleksandra Zawadzka
Produkt końcowy: film
Rodzaj projektu: projekt klasowy
Wprowadzenie:
Punktem wyjścia będzie projekt WDK pod patronatem MEN, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej polegający na comiesięcznej projekcji filmów niszowych, czyli takich, których trudno odnaleźć w repertuarach większości
dużych kin, gdzie musiałyby konkurować z komercyjnymi superprodukcjami o wielkich nakładach budżetowych, ale wartościowych, poruszających ważne problemy i rozwijających wrażliwość młodzieży. Filmy poprzedzane są prelekcjami ciekawych i znanych ludzi.
Cele projektu:
- integracja zespołu klasowego poprzez wspólną pracę
- uczniowie pracować będę w podzespołach tak jak na planie filmowym : scenariusz, reżyseria, montaż, scenografia, kostiumy, muzyka
- różnorodność grup umożliwi samorealizację w tych, w których uczniowie czują się najlepiej, najwięcej mogą wyrazić i dać innym
- rozwijanie wielu cennych umiejętności: literackich, plastycznych, muzycznych, aktorskich, przywódczych, reżyserskich. Rozwijanie wyobraźni i uczenie odpowiedzialności za wspólną pracę
- poruszanie problemów wychowawczych: empatia, asertywność, izolacja, wyrażania uczuć, wykluczenie, niepełnosprawność, pozytywne myślenie, wpływ grupy. Wpisuje się więc w program wychowawczy szkoły i klasy.