Projekty Gimnazjalne 2011/2012

Loading

PROJEKT I (Klasa II a)

Temat: Kluby sportowe w naszym województwie.
Główny opiekun projektu: Iwona Bielawska

Działania podejmowane w ramach realizacji projektu:

  • Uczniowie wybierają kluby z woj. Świętokrzyskiego, które zamierzają umieścić w projekcie. ( Vive Targi Kielce, Korona Kielce, Fart Kielce )
  • Dzielą się na zespoły, które opracowują historię w/w klubów. (ogólne informacje, opisy, adresy, skład drużyn)
  •  Zwiedzanie klubów, wyjazdy na mecze.
  • Opis poznanych klubów, ciekawostki, autografy, gadżety.
  • Prezentacja opisów, informacji, zdjęć.
  • Podsumowanie – przedstawienie wypracowanych prezentacji  ( w różnych formach) na forum szkoły.

PROJEKT II (Klasa II b)

Temat: Świętokrzyskie- kulinarny raj
Główny opiekun projektu: Kamila Długosz-Szałapska
Czas realizacji projektu:  5 miesięcy

Projekt realizowany  przez  zespół klasowy podzielony na  IV grupy  5-osobowe

Cele projektu:

  • krzewienie tradycji regionalnej;
  • poszerzenie wiedzy na temat dawnego żywienia oraz wytwarzania i przechowywania żywności;
  • opracowanie i wydanie książki kucharskiej w formie papierowej i elektronicznej;
  • przygotowanie potraw oraz zorganizowanie dwóch degustacji;
  • przygotowanie scenariusza zajęć  kulinarnych oraz przeprowadzenie ich w oddziale przedszkolnym;
  • przeprowadzenie konkursu plastycznego;
  • nagranie filmu i napisanie sprawozdania z przebiegu realizacji projektu;
  • pozyskanie funduszy na zakup produktów spożywczych oraz na wydanie książki w formie papierowej;
  • integrowanie zespołu klasowego;
  • rozwijanie umiejętności pracy zadaniowej, planowania, współpracy oraz komunikacji.

PROJEKT III (Klasa II c)

Temat: Jakie są problemy współczesnych nastolatków?
Główny opiekun projektu: Aleksandra Zawadzka
Produkt końcowy: film
Rodzaj projektu: projekt klasowy

Wprowadzenie:
Punktem wyjścia będzie projekt WDK pod patronatem MEN,  Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej polegający na comiesięcznej projekcji filmów niszowych, czyli takich, których trudno odnaleźć w repertuarach większości
dużych kin, gdzie musiałyby konkurować z komercyjnymi superprodukcjami o wielkich nakładach budżetowych, ale wartościowych, poruszających ważne problemy i rozwijających wrażliwość młodzieży. Filmy poprzedzane są prelekcjami ciekawych i znanych ludzi.

Cele projektu:

  • integracja zespołu klasowego poprzez wspólną pracę
  • uczniowie pracować będę w podzespołach tak jak na planie filmowym : scenariusz, reżyseria, montaż, scenografia, kostiumy, muzyka
  • różnorodność grup umożliwi samorealizację w tych, w których uczniowie czują się najlepiej, najwięcej mogą wyrazić i dać innym
  • rozwijanie wielu cennych umiejętności: literackich, plastycznych, muzycznych, aktorskich, przywódczych, reżyserskich. Rozwijanie wyobraźni i uczenie odpowiedzialności za wspólną pracę
  • poruszanie problemów wychowawczych: empatia, asertywność, izolacja, wyrażania uczuć, wykluczenie, niepełnosprawność, pozytywne myślenie, wpływ grupy. Wpisuje się więc w program wychowawczy szkoły i klasy.