Wycieczka do Łodzi

• przez
3.8
(15)

26 września o godzinie 5.45 uczniowie klas siódmych z wychowawcami spotkali się przed szkołą, aby udać się na wycieczkę do Łodzi. Celem podróży było zdobycie wiedzy
na temat przemysłu włókienniczego, którego głównym ośrodkiem  w Polsce była właśnie Łódź. Mimo tak wczesnej pory, nikt nie narzekał i byliśmy podekscytowany naszą wyprawą. Do Łodzi wyruszyliśmy o godzinie 6:00.

Na miejsce dotarliśmy o 10:00. Wraz z przewodnikiem poszliśmy do Księżego Młyna, zwanego miastem w mieście. Opowiedział nam o historii powstania tego miejsca oraz o jego założycielu – Karolu Scheiblerze. Ten największy zabytkowy kompleks fabryczny Łodzi został zbudowany w II połowie XIX wieku. Były tam budynki fabryczne z ogromną przędzalnią, magazyny, domy robotników, szkoła, remiza straży ogniowej, dwa szpitale, sklepy
oraz rezydencja właściciela – dlatego też nazywano Księży Młyn miastem w mieście. Nazwę swoją wywodzi od dawnej osady młynarskiej, należącej do miejscowego księdza. Obecnie Księży Młyn do atrakcja turystyczna ze względu na zabytkową zabudowę, stanowi on również cenny zabytek techniki.

Następnie dojechaliśmy autokarem do bazyliki archikatedralnej, gdzie podziwialiśmy zabytki sztuki sakralnej. Po opuszczeniu katedry udaliśmy się na spacer po ulicy Piotrkowskiej, najdłuższej ulicy w Łodzi. Ma ona ponad 4 km długości i od początku stanowiła oś centralną wokół której budowano miasto. Jest dzisiaj wizytówką miasta. Ujrzeliśmy piękne kamienice oraz Galerię Łodzian, składającą się z 6 pomników poświęconych sławnym osobom związanych z tym miastem, np. pomnika  Juliana Tuwima, który siedzi na ławeczce i zaprasza, by usiąść obok niego. Gdy skończyliśmy przechadzkę po ul. Piotrkowskiej, poszliśmy na zasłużony obiad. Potem zwiedzaliśmy Muzeum Manufaktury, w którym zobaczyliśmy maszynę włókienniczą, bawełnę z której robotnicy podczas ciężkiej pracy przy maszynach przędzalniczych wyrabiali tkaniny bawełniane. Ostatnim punktem programu  naszej wycieczki było planetarium,
gdzie obejrzeliśmy ciekawy film popularnonaukowy o gwiazdozbiorach. Po seansie dotarliśmy na miejsce zbiórki, wsiedliśmy do autokaru i ruszyliśmy w stronę Bilczy.

Według nas wycieczka była bardzo interesująca. Zobaczyliśmy dużo ciekawych
i zabytkowych miejsc, poznaliśmy proces produkcji tkanin bawełnianych oraz miło spędziliśmy czas w gronie koleżanek i kolegów. Mimo zmęczenia długim zwiedzaniem,
jesteśmy zadowoleni z naszego wspólnego wyjazdu. Dziękujemy wychowawcom klas siódmych – p. Annie Ślusarz, p. Monice Wiech-Piazdeckiej i p. Kamili Długosz-Szałapskiej
za zorganizowanie udanej wycieczki.

Liwia Szczepańska, Kamila Rabiej, Dominika Wójcik, Milena Piszczek, Zuzanna Wesołowska kl. VII c

Oceń wpis!

Kliknij na gwiazdki aby ocenić