Rozpoczęliśmy cykl spotkań warsztatowych w ramach innowacji pedagogicznej pn. “Eko-Manufaktura”, podczas których uczniowie klas ósmych będą tworzyć receptury kosmetyków w oparciu o naturalne produkty. Uczniowie własnoręcznie będą produkowali środki pielęgnacyjne i higieniczne takie jak: maseczki do twarzy, peelingi oczyszczające, pasty do zębów, mydełka glicerynowe czy kule musujące do kąpieli. Poznają także receptury na domowe środki czyszczące i myjące.
Tworzenie tak różnorodnych wyrobów rzemieślniczych ma na celu dostarczenie osobom biorącym udział w tej innowacji pedagogicznej satysfakcji i radości z efektów własnej pracy, spotęgowanie w nich twórczej pracy, a być może będzie inspiracją do tworzenia nowych receptur w przyszłości, zgodnie z zasadami ekologii.
Zajęcia warsztatowe zainicjowała produkcja naturalnego mydła glicerynowego w środowisku szkolnym, co dało możliwość realnej korelacji biologiczno‑chemicznej, przybliżyło reakcję zmydlania a następnie pozwoliło osobiście go użytkować. Składniki użyte do tego eksperymentu to: baza mydlana, barwniki, olejki, susz kwiatowy a także kilogram ciekawości, garść kreatywności i szczypta inspiracji. To niezwykle łatwy i prosty sposób na własnoręcznie wykonane mydło glicerynowe, który daje wiele radości.
Edyta Wierzbicka
Oceń wpis!
Kliknij na gwiazdki aby ocenić
Średnia ocena 4.1 / 5. Liczba ocen: 11
Jeszcze nikt nie ocenił