IX Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

0
(0)

4 października 2019r już po raz kolejny w Szkole Podstawowej w Bilczy obchodzono Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Świat już dziewiąty raz promował to matematyczne zagadnienie. Uczniowie już kilka dni przed świętem rozpoczęli wielką powtórkę tabliczki mnożenia.

4 października 2019r już po raz kolejny w Szkole Podstawowej w Bilczy obchodzono Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Świat już dziewiąty raz promował to matematyczne zagadnienie. Uczniowie już kilka dni przed świętem rozpoczęli wielką powtórkę tabliczki mnożenia. Tego dnia szkoły z różnych stron świata uczestniczą w wydarzeniu, którego celem jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki.

Akcja ta ma zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do przypomnienia i utrwalenia tabliczki mnożenia, natomiast dorośli mogą dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia.

4 października 2019 r. w szkole królowała Tabliczka Mnożenia i było to widoczne w klasach i na szkolnych korytarzach. Utworzone były „tabliczkowe kąciki”, w których można było sprawdzić swoją znajomość tabliczki mnożenia. Egzaminatorzy tabliczki, wyznaczeni wśród uczniów, odpytywali również nauczycieli i pracowników Szkoły. Ta rola bardzo im odpowiadała, ponieważ to teraz oni mogli egzaminować innych  Wszyscy egzaminowani uczniowie, nauczyciele i pracownicy naszej szkoły pomyślnie zdali egzamin, uzyskując tytuł i odznakę „Eksperta Tabliczki Mnożenia”.

W tym dniu odbył się również tabliczkowy maraton „100 przykładów w 100 sekund”. Chętni uczniowie z klas 4-8 mieli za zadanie wykonanie jak największej liczby przykładów tabliczki mnożenia w czasie 100 sekund. Emocjom nie było końca. Zwycięzcą została Natalia Machulska z klasy VI b, II miejsce zajęli: Nataniel Kochel z klasy VI b oraz Julia Dobek z klasy VIII a. Na ostatnim miejscu podium uplasowali się: Magdalena Stachowicz VIII b, Oskar Dobek VI b, Urszula Skowrońska VIII b, Adrian Malicki VIII c.

W czasie przerw uczniowie mogli rozwiązywać łamigłówki i zagadki związane z tabliczką mnożenia. Rozwiązane zadania wrzucali do specjalnie przygotowanego pudła. Wielu chętnych wzięło udział w tej aktywności, ale najlepszymi z nich, którzy rozwiązali największa ilość łamigłówek, okazali się: Wojciech Lipiec z klasy VII a, Ernest Iwan z klasy VII a oraz Natalia Machulska z klasy VI b.

Wszyscy zwycięzcy z obu konkursów zostali nagrodzeni pamiątkowymi książkami z łamigłówkami.

Oceń wpis!

Kliknij na gwiazdki aby ocenić

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen: 0

Jeszcze nikt nie ocenił