Warszawa da się lubić

(0)

8 czerwca uczniowie klas 5a, 6a, 6b, 6c wraz z wychowawcami (Wiesławem Bąkiem, Pawłem Sieczką, Anną Muszyńską, Anną Ślusarz i Ewą Jaros) wyjechali na 5 – dniową wycieczkę do Warszawy. Wcześnie rano, bo o 4.15 zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy. Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Powstania Warszawskiego. Doświadczyliśmy mnóstwa wrażeń: chwil pełnych wzruszeń, smutku i radości oraz dumy, że jesteśmy Polakami! Nie da się w pełni opisać tych emocji, jakie nam towarzyszyły. Większość z nas dopiero poznawała historię Powstania Warszawskiego. Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Od razu pomaszerowaliśmy pod Zamek Królewski. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo – klasycystycznym. Wkrótce poszliśmy na tzw. “Górę Gnojną”. Dawniej znajdowało się tam wysypisko śmieci, które częściowo zabierała Wisła. Teraz z tego miejsca roztacza się piękny widok. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Pośrodku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Niedaleko mieści się restauracja “Bazyliszek”, nad wejściem której wisi podobizna potwora. Niebawem znaleźliśmy się przy Barbakanie. Wracając w kierunku autokaru skręciliśmy na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Akurat odbywała się zmiana warty. Nocowaliśmy w malowniczo położonym Ośrodku Exploris w Serocku. Pierwszym i chyba najważniejszym punktem kolejnego dnia pobytu w Warszawie było zwiedzenia Centrum Nauki Kopernik. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się oraz inspirowanie dialogu społecznego na temat nauki. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów otaczającego nas świata. Po wyjściu z centrum wiedzy udaliśmy się w kierunki Biblioteki Uniwersyteckiej, na dachu której znajduje się jeden największych i najpiękniejszych ogrodów dachowych w Europie. Wszystkie jego części połączone są kładkami, ścieżkami i mostkami. Ogród stanowi doskonałe miejsce wypoczynku nie tylko dla studentów i pracowników naukowych, ale także warszawiaków i turystów, którzy mogą stąd podziwiać panoramę miasta. Kolejny dzień to wizyta w Kampinoskim Parku Narodowym i Żelazowej Woli. Mogliśmy zobaczyć dom w którym urodził się nasz wielki kompozytor Fryderyk Chopin. Czwarty dzień naszego pobytu w Warszawie również był udany. Ponieważ dzień ten był słoneczny i ciepły, od razu udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb, przedstawiających sławnych autorów dramatycznych. Uczestnicy wycieczki zachwycali się także florą i fauną tego parku. Następnie pojechaliśmy zwiedzić drugi, niezwykle ważny dla uczestników wycieczki obiekt- Stadion Narodowy. Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie! W ostatnim dniu zaplanowaliśmy zwiedzanie ZOO i wjazd na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, by raz jeszcze – tym razem spod chmur, spojrzeć na Warszawę. Wieczory upływały nam na basenie lub zabawie dyskotekowej. Wycieczka do stolicy bardzo się udała. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Warszawa to europejskie miasto z bardzo bogatą historią, tradycją i kulturą. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni, a jednocześnie smutni, że 5 dni w Warszawie tak szybko minęły. Do domu wróciliśmy uśmiechnięci i zadowoleni, z mnóstwem miłych wspomnień.

Oceń wpis!

Kliknij na gwiazdki aby ocenić