ZIELONA SZKOŁA

(0)

W tym roku szkolnym uczniowie kl. V b wybrali się wraz z biurem podróży „Tropem Przygody” na czterodniową wycieczkę pod hasłem „W sercu gór”. Nasza grupa liczyła 22 uczniów. Opiekę nad nią sprawowały dwie nauczycielki – p. Anna Ślusarz i p. Renata Kot.

29 maja, o godzinie 7.30, wyruszyliśmy w stronę Zakopanego. Około godz. 13.00 mieliśmy zaplanowane wejście na Gubałówkę. Z jej grzbietu mogliśmy podziwiać panoramę Tatr.

Kolejnym punktem naszej wyprawy był zabytkowy cmentarz na Pęksowym Brzysku. Nazwa cmentarza pochodzi od nazwiska darczyńcy ziemi, na której jest zlokalizowany, Jana Pęksy. Na Pęksowym Brzysku znajduje się około 500 grobów. Prawie wszystkie nagrobki są niepowtarzalnymi dziełami sztuki.

Dzień 2 – to wędrówka z przewodnikiem po Pienińskim Parku Narodowym i zdobycie szczytu Trzy Korony. Z platformy widokowej na Okrąglicy mieliśmy wspaniałe widoki na przełom Dunajca i obszar Pienińskiego Parku Narodowego, a także na Tatry, Beskid Sądecki, Gorce, Beskid Żywiecki i Magurę Spiską. Pogoda nam dopisała i tego dnia z platformy widać było również odległą o 63 km Babią Górę.

W trzecim dniu pobytu wędrowaliśmy z przewodnikiem po Dolinie Kościeliskiej, ale bocznym odgałęzieniem. Droga czarnym szlakiem prowadziła przez Ścieżkę nad Reglami do Doliny Małej Łąki przez Przysłop Miętusi. Następnie udaliśmy się na spotkanie z ratownikiem Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. TOPR zajmuje się niesieniem pomocy poszkodowanym w wypadkach górskich na obszarze Tatr. Ratownik opowiedział nam, jakie warunki trzeba spełnić, by zostać ratownikiem górskim oraz zapoznał z praktycznym kursem podstaw turystyki górskiej.

Dzień 4 – nareszcie relaks. W Chochołowie miło spędziliśmy czas, korzystając z kąpieli w basenach termalnych. Następnie udaliśmy się w drogę powrotną. Zatrzymaliśmy się w Krakowie, gdzie zwiedziliśmy ogród zoologiczny.

Pobyt na zielonej szkole dostarczył nam wielu atrakcji, nowych doświadczeń i przeżyć. Do domu wróciliśmy zadowoleni, pełni niezapomnianych wrażeń.

Oceń wpis!

Kliknij na gwiazdki aby ocenić