Projekt „Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III w Gminie Morawica” realizowany przez Gminę Morawica w ramach Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Jest on realizowany drugi rok w Szkole Podstawowej w Bilczy, bierze w nim udział 109 uczniów klas I – III. Zostanie przeprowadzonych 600 godzin zajęć w ciągu 5 semestrów. Ze środków uzyskanych na realizację Projektu został też zakupiony sprzęt specjalistyczny i materiały dydaktyczne.
W ramach tego Projektu prowadzone są zajęcia:
- dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji
- dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
- logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy
- socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy
- rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem matematyki
- rozwijające zainteresowania dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie języka angielskiego- “Zabawy z językiem angielskim”.
Liczymy na wymierne korzyści płynące z realizacji tego projektu w postaci konkretnych efektów, tj.:
- poprawa efektów kształcenia u uczniów i uczennic w szkole
- poprawa jakości i efektywności oddziaływań terapeutycznych u uczniów i uczennic objętych wsparciem w szkole
- kształtowanie kompetencji w zakresie mowy i myślenia /matematycznych, przyrodniczych i umiejętności społecznych/ u uczniów i uczennic w szkole
- poprawa sprawności posługiwania się w mowie i piśmie językiem angielskim u uczniów i uczennic objętych zajęciami wspierającymi
- korekcja wad postawy u uczniów i uczennic objętych zajęciami
- nabycie umiejętności językowych
- rozwijanie ciekawości i aspiracji edukacyjnych
- rozwijanie poznawczych i społecznych umiejętności dziecka
- wzmacnianie poczucia własnej wartości i wiary we własne siły
- podniesienie samooceny i wiary w możliwość uzyskiwania lepszych wyników w nauce
- zdobycie przez uczestników umiejętności poszukiwania wiedzy i efektywnego wykorzystywania informacji
- skorygowanie i wyrównanie odchyleń fizjologicznych.
Wartością dodaną projektu jest skuteczna i efektywna realizacja nowej podstawy programowej w szkole. Rezultaty i produkty przyczynią się do włączenia szkoły w realizację nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego, której charakter wymaga wdrożenia kompleksowego programu uwzględniającego indywidualną pracę z dzieckiem w celu wspierania jego osobistego rozwoju.