Indywidualizacja nauczania klas I-III SP

0
(0)

Loading

Projekt „Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III w Gminie Morawica” realizowany przez Gminę Morawica  w ramach Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic  w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Jest on realizowany drugi rok w Szkole Podstawowej w Bilczy, bierze w nim udział 109 uczniów klas I – III.  Zostanie przeprowadzonych 600 godzin zajęć w ciągu 5 semestrów. Ze środków uzyskanych na realizację Projektu został też zakupiony  sprzęt specjalistyczny i materiały dydaktyczne.

W ramach tego Projektu prowadzone są zajęcia:

  • dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji
  • dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
  • logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy
  • socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy
  • rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem matematyki
  • rozwijające zainteresowania dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie  języka angielskiego- “Zabawy z językiem angielskim”.

Liczymy na wymierne korzyści płynące z realizacji tego projektu w postaci konkretnych efektów, tj.:

  • poprawa efektów kształcenia u uczniów i uczennic w szkole
  • poprawa jakości i efektywności oddziaływań terapeutycznych u uczniów i uczennic objętych wsparciem w szkole
  • kształtowanie kompetencji w zakresie mowy i myślenia /matematycznych, przyrodniczych i umiejętności społecznych/ u uczniów i uczennic w szkole
  • poprawa sprawności posługiwania się w mowie i piśmie językiem angielskim u uczniów i uczennic objętych zajęciami wspierającymi
  • korekcja wad postawy u uczniów i uczennic objętych zajęciami
  • nabycie umiejętności językowych
  • rozwijanie ciekawości i aspiracji edukacyjnych
  • rozwijanie poznawczych i społecznych umiejętności dziecka
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości i wiary we własne siły
  • podniesienie samooceny i wiary w możliwość uzyskiwania lepszych wyników w nauce
  • zdobycie przez uczestników umiejętności poszukiwania wiedzy i efektywnego wykorzystywania informacji
  • skorygowanie i wyrównanie odchyleń fizjologicznych.

Wartością dodaną projektu jest skuteczna i efektywna  realizacja nowej podstawy programowej w szkole. Rezultaty i produkty przyczynią się do włączenia szkoły w realizację nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego, której charakter wymaga wdrożenia kompleksowego programu uwzględniającego indywidualną pracę z dzieckiem w celu wspierania jego osobistego rozwoju.

Oceń wpis!

Kliknij na gwiazdki aby ocenić

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen: 0

Jeszcze nikt nie ocenił